Heb je een vraag over het bestellen van de boodschappen voor op je werk. Hieronder staan de meest gestelde vragen. Staat je vraag er toch niet bij? Neem dan contact met ons op via ons contactformulier. Je mag uiteraard ook altijd telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via 088- 313 5555. Wij zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00-19.00 uur en zaterdag van 08.00-16.30 uur en helpen je graag.

Wat zijn de voordelen van een zakelijk account bij DekaMarkt?

DekaMarkt bezorgt jouw boodschappen gemakkelijk en snel tot aan tot aan de voordeur of centrale balie.

Selecteer jouw boodschappen uit ons ruime en verse assortiment en ontvang deze op een moment naar keuze.

 

De boodschappen betalen is bij ons nog gemakkelijker gemaakt. Je kunt ervoor kiezen om achteraf te betalen middels Riverty (voorheen Afterpay) of om bij onze eigen bezorger te pinnen als hij/zij de boodschappen komt bezorgen.

 

Ook is het mogelijk om gebruik te maken van een vast bezorgmoment. De boodschappen altijd op hetzelfde moment ontvangen, wel zo makkelijk! Uiteraard bieden wij deze service aan tegen de reguliere lage bezorgkosten tussen de €2,95 en €4,95. Om gebruik te maken van deze service dient jouw bedrijf minimaal 1 keer in de week bij DekaMarkt te bestellen voor minimaal €150,-.

 

Meer weten over een vast bezorgmoment? Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier.

In welke regio's bezorgt DekaMarkt zakelijk?

Wij bezorgen al in heel veel regio's. Weten of we ook bij jou op het werk bezorgen? Controleer direct jouw postcode middels de postcode checker.

Op welke tijdstippen wordt er bezorgd?

DekaMarkt bezorgt boodschappen tussen 09:00 uur en 21:30 uur.

Over de gehele dag heb je de keuze uit verschillende bezorgmomenten.

Jouw bezorgmoment kies je tijdens het bestellen.

 

Ook is het mogelijk om gebruik te maken van een vast bezorgmoment. De boodschappen altijd op hetzelfde moment ontvangen, wel zo makkelijk! Uiteraard bieden wij deze service aan tegen de reguliere lage bezorgkosten tussen €2.95 en €4.95. Om gebruik te maken van deze service dient jouw bedrijf minimaal 1 keer in de week bij DekaMarkt te bestellen voor minimaal €150,-.

 

Meer weten over een vast bezorgmoment? Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier.

Wat zijn de kosten van het bezorgen van de zakelijke boodschappen?

Een bestelling wordt geleverd bij een bestelwaarde vanaf 50 euro (exclusief statiegeld en servicekosten). De kosten hiervan liggen tussen de €2,95 en €4,95*.

De kosten zijn afhankelijk van meerdere factoren, onder andere het moment waarop je jouw boodschappen wilt laten bezorgen.


*Soms bezorgen wij gratis! Dat gebeurt als wij daarvoor een actie opzetten. Dan hebben wij bijvoorbeeld artikelen in de aanbieding die ervoor zorgen dat de bezorgkosten vervallen.  

 

Bij het bezorgen van jouw ongekoelde boodschappen gebruiken wij klapkratten. Hiervoor rekenen wij 5 euro per klapkrat. Deze kun je bij de volgende levering meegeven aan de bezorger of bij de servicebalie in een van onze winkels.
Lege flessen mag je ook aan onze bezorger meegeven. De bezorger zal het totaal bedrag aan statiegeld aftrekken van de order. Omdat onze bezorgers geen contant geld bij zich hebben, kan dit niet meer zijn dan het totaal bedrag van de bestelling. Het kan voorkomen dat de bezorger niet alle kratten mee kan nemen, dit is afhankelijk van de ruimte in de bus

Ik wil mijn zakelijke bestelling wijzigen. Tot wanneer kan dit?

We hanteren een uiterst tijdstip voor het wijzigen van jouw bestelling. Hiervoor geldt:

  • Heb je een bestelling met een bezorgmoment tot 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot 2 dagen ervoor 23:59 uur.
  • Heb je een bestelling met een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.

Uitzondering:

  • Heb je een bestelling op maandag tot 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot vrijdag 23:59 uur.
Ontvang ik een factuur na het ontvangen van mijn boodschappen?

Na elke aflevering sturen wij een digitale kassabon naar jouw e-mail adres. Deze bevat alle producten die besteld, geleverd en betaald zijn. Als je hebt aangegeven te willen betalen middels Riverty (voorheen Afterpay) ontvang je de digitale kassabon vanuit DekaMarkt en de factuur van Riverty.

Wat als de bezorger niet binnen de afgesproken tijden komt?

Als onze bezorger onverhoopt de afgesproken tijd niet haalt (te vroeg, maar ook te laat), zullen wij je telefonisch op de hoogte stellen. Als dit een probleem oplevert, zullen wij samen naar een juiste oplossing zoeken.

 

Is de bezorger iets te vroeg en je bent op dat moment niet thuis, dan zal onze bezorger wachten tot het afgesproken bezorgmoment.

Hoe gaat DekaMarkt om met kwaliteit en versheid van producten?

Bij DekaMarkt staan we voor vers en kwaliteit. Daarom geven wij onze klanten een versgarantie. De producten die jij online bestelt worden afgeleverd met minimaal de volgende houdbaarheid:

 

  • Zuivel, lunch salades en vleeswaren zijn bij aflevering minimaal 5 dagen houdbaar
  • Versartikelen zoals brood, vlees, groente en fruit zijn bij aflevering minimaal 3 dagen houdbaar
  • Uitzondering op bovenstaande zijn verse pizza's, maaltijdsalades, stoommaaltijden, gebak en vis. Deze zijn minimaal 1 dag houdbaar.

 

 

Hoe kan ik lege kratten retourneren?

Je kunt de kratten inleveren bij de bezorger inleveren bij een volgende bestelling of bij de servicebalie bij een van onze winkels.

 

 

Wat als een product niet op voorraad is?

We doen ons uiterste best om de bestelling compleet te maken. Mocht er onverhoopt een artikel ontbreken, dan brengen we deze uiteraard niet in rekening.

Ik krijg een melding dat er iets mis gaat met mijn Riverty (voorheen Afterpay) verzoek, wat nu?

Mocht je problemen ondervinden, kun je hier lezen wat te doen en eventueel contact opnemen met Riverty ((voorheen Afterpay).

Hoe kan ik mij registeren als zakelijke klant?

Het registeren als zakelijke klant is erg gemakkelijk en gaat op dezelfde manier als het aanmelden van een particuliere klant. Voor het aanmelden klik hier. Geef aan dat je een zakelijke gebruiker bent, vul alle gegevens in en je kunt beginnen met bestellen. Ook handig, we houden jouw bestelde boodschappen en favoriete producten bij waardoor het opnieuw plaatsen van een bestelling nog sneller en gemakkelijker kan.

Is er een minimaal/minimum bestelbedrag voor de zakelijke markt?

Vanaf €50,- aan boodschappen wordt je bestelling bezorgd. Hier komen wel bezorgkosten bovenop die kunnen variëren tussen €2,95 en €4,95. 
Wil je weten wat de bezorgkosten zijn voor jouw bezorggebied? Log in op dekamarkt.nl, bekijk de bezorgmomenten en zie direct wat het voor jou kost.

Überhaupt weten of we in jouw regio bezorgen? Op onze bezorgpagina kun je jouw postcode opgeven en direct zien of we bij jou bezorgen.

Wanneer kom ik in aanmerking voor een vast bezorgmoment om mijn boodschappen te laten bezorgen?

Het is mogelijk om een vast bezorgmoment met DekaMarkt af te spreken. De boodschappen altijd op hetzelfde moment ontvangen, wel zo makkelijk! Uiteraard bieden wij deze service aan tegen de reguliere lage bezorgkosten tussen €2.95 en €4.95. 

 

Om gebruik te maken van deze service dient jouw bedrijf:

  • Minimaal 1 keer in de week bij DekaMarkt te bestellen.
  • Iedere week dient er voor minimaal €150,- besteld te worden.

 

Meer weten over een vast bezorgmoment? Neem contact op met onze klantenservice via ons contactformulier

 

Hoe wijzig ik mijn bestelling?

Op de website:

 

  • Log in met jouw DekaMarkt account
  • Ga naar “Eerdere bestellingen” in jouw account
  • Klik op “Bekijk bestelling”
  • Klik op “Bestelling aanpassen”
  • De boodschappen worden nu teruggezet in jouw winkelmand. Je kunt nu producten aanvullen en eventueel het bezorgmoment wijzigen.
  • Ben je klaar met wijzigen? Klik dan op “Bestellen” in jouw winkelmand.
  • Klik hierna op “Bevestig bestelling”. Pas na deze laatste stap is jouw bestelling definitief gewijzigd.
  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail van jouw wijziging.

 

Let op, als jouw bestelling de status ‘In behandeling’ heeft kun je deze helaas niet meer wijzigen.

 

Op de app:

 

  • Log in met jouw DekaMarkt account
  • Ga naar “Eerdere bestellingen” in jouw account
  • Klik op “Bestelling aanpassen”
  • De boodschappen worden nu teruggezet in jouw winkelmand. Je kunt nu producten aanvullen en eventueel het bezorgmoment wijzigen.
  • Ben je klaar met wijzigen? Klik dan op “Bestellen” of “Bestelling aanpassen” (dit is afhankelijk van je telefoon)
  • Klik hierna op “Bevestig bestelling”. Pas na deze laatste stap is jouw bestelling definitief gewijzigd.
  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail van jouw wijziging.
Op welke manier kan ik de zakelijke boodschappen betalen bij DekaMarkt?

Je kunt als zakelijke klant kiezen voor 2 betaalmogelijkheden:

 

1) Middels PIN bij onze bezorger, op het moment dat de boodschappen bezorgd worden.

2) Achteraf betalen middels Riverty (voorheen Afterpay). Na ontvangst van jouw boodschappen ontvang je van Riverty een factuur welke je binnen een maand moet voldoen.

 

Je krijgt bij aflevering van de boodschappen altijd een digitale kassabon waarop alle producten die besteld, geleverd en betaald zijn getoond worden.

Staat het BTW bedrag duidelijk beschreven op de kassabon?

Ja, de BTW is uitgesplitst in hoog en laag tarief BTW op de digitale kassabon en op de eventuele factuur van Riverty (voorheen AfterPay).

Hoe kan ik mijn factuuradres wijzigen?

Dit kun je doen in de Mijn DekaMarkt omgeving onder ‘Mijn gegevens’.

Hoe lang van tevoren kan ik mijn bestelling plaatsen?

Je kunt tot 2 weken vooruit bestellen. Als je inlogt op mijn DekaMarkt account kan je de bezorgmogelijkheden bekijken voor jouw regio.

Hoe blijven de artikelen vers en gekoeld?

Alle verse producten, die gekoeld moeten worden, vervoeren wij in koelboxen en worden gekoeld met koelelementen. Diepvries artikelen worden nog extra gekoeld door middel van droogijs. Overige verse producten, die niet gekoeld moeten worden, worden uiteraard niet in een koelbox vervoerd.

Hoe worden de boodschappen geleverd?

Jouw boodschappen worden verzameld in ons Digital Fulfilment Center. Dit is een centrale locatie waar wij jouw boodschappen met de grootste zorg verzamelen en verpakken. Alle vers- en diepvriesproducten vervoeren wij in koelboxen met koel- en vrieselementen. Zowel de gekoelde als de diepvriesproducten leveren wij in plastic tasjes. Hiervoor brengen wij in totaal €0,05 per bestelling in rekening. Deze kun je retour geven aan de bezorger. Je krijgt dan niet je €0,05 terug, maar wij zorgen er wel voor dat deze op de juiste manier worden gerecycled. De koelboxen zelf worden direct meegenomen. De houdbare producten vervoeren en leveren wij in onze rode DekaMarkt-klapkratten. Voor een krat betaal je €5 statiegeld. Deze kratten kun je bij een volgende bestelling weer inleveren bij de bezorger waarbij je het bedrag weer terug krijgt. Uiteraard kun je deze ook inleveren bij de servicebalie van één van onze filialen. De kratten worden naar je toe gebracht in onze bezorgbussen.