Hoe werkt het bestellen?

 

  1. Klik rechtsboven op "Inloggen", en log in of maak een nieuw account aan
  2. Klik rechtsboven op het bezorgbus icoontje
  3. Kies een bezorgmoment en klik op verder winkelen
  4. Voeg de producten die je wilt laten bezorgen toe aan jouw winkelmand door op de + knop te klikken.
    De producten die je toevoegt kun je nog verwijderen door op het prullenbakje te klikken. Als je de hoeveelheid wilt verhogen of verminderen klik je op de
    + of - knop. Het minimum bestelbedrag voor thuisbezorging is €50.
  5. Winkelmandje gevuld? Rond je bestelling dan af door in je winkelmand op "Bestellen" te klikken.
  6. Controleer jouw bestelling in het volgende scherm, accepteer de algemene voorwaarden en klik op "Bevestig bestelling".

 

 Je ontvangt altijd een bevestiging via e-mail. Als je geen bevestiging hebt ontvangen kan het zijn dat er iets niet goed is gegaan. Neem dan contact op met de klantenservice.

Tot wanneer kan ik mijn bestelling wijzigen?

We hanteren een uiterst tijdstip voor het wijzigen van jouw bestelling. Hiervoor geldt:

  • Heb je een bestelling met een bezorgmoment tot 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot 2 dagen ervoor 23:59 uur.
  • Heb je een bestelling met een bezorgmoment vanaf 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot de dag ervoor 23:59 uur.

Uitzondering:

  • Heb je een bestelling op maandag tot 15:00 uur? Deze kun je wijzigen tot vrijdag 23:59 uur.

 

Tip: op de website kun je het uiterste tijdstip voor het wijzigen van jouw bestelling ook terugvinden bij "Eerdere bestellingen" in jouw account

Wat is het minimale bestelbedrag?

Vanaf €50,- aan boodschappen word je bestelling bezorgd. Hier komen wel bezorgkosten bovenop die kunnen variëren tussen €2.95 en €4.95. 

Ik ben in thuisquarantaine vanwege Covid-19, kan ik mijn boodschappen laten bezorgen?

Ja, dat kan. Maak dit wel direct kenbaar aan onze bezorger, zodat hier rekening mee gehouden wordt. Er gelden namelijk extra maatregelen. Zo worden er géén emballage en/of kratten ingenomen en betalen kan alléén via Tikkie. Uiteraard blijft ook het behoud van 1,5 meter afstand van toepassing.    

Wat is een kortingscode en hoe werkt het?

Een kortingscode werkt als een digitale korting bon. Het geeft bijvoorbeeld korting op bepaalde producten of zorgt ervoor dat je bestelling gratis bezorgd wordt. Nadat je op bestellen hebt geklikt, kun je de kortingscode invoeren. Dit doe je door op de het woord kortingscode te klikken.

 

Zo nu en dan verspreiden wij een kortingscode. Deze kan je dan bijvoorbeeld ontvangen via jouw persoonlijke nieuwsbrief of een folder.

Ik ben een kortingscode vergeten in te voeren, kan dat alsnog?

Als de bestelling nog niet 'in behandeling' is genomen, dan kun je jouw bestelling nog wijzigen en daarmee ook een kortingscode invoeren.

Het wijzigen van de bestelling kun je doen door naar jouw account te gaan en vervolgens naar ‘Eerdere bestellingen’. Daar kun je zien of jouw bestelling nog openstaat. Klik op ‘Bekijk bestelling’ en vervolgens op ‘Bestelling aanpassen’. De boodschappen worden teruggezet in je boodschappenlijstje. Hier kun je vervolgens jouw gewenste aanpassingen verrichten. Dus ook een kortingscode toevoegen. Klaar? Druk dan nogmaals op bestellen en je krijgt een e-mail met daarin een bevestiging van jouw wijziging.

Waarom zijn sommige producten niet te bestellen?

Het kan voorkomen dat een artikel alleen in onze winkels te verkrijgen is. Ook kan het zijn dat de voorraad van een artikel opraakt en dat het artikel daarom niet te bestellen is.

Daarnaast komt het weleens voor dat een artikel ‘’tijdelijk niet leverbaar’’ is. Dit artikel wordt dan niet geleverd door de externe leverancier, waardoor ook wij het niet kunnen uitleveren.

 

Onze bloemen, planten en gebak zijn overigens nooit online bestelbaar. Dit komt omdat het kwetsbare producten zijn die tijdens het vervoeren gemakkelijk beschadigen. Gebak kun je wel online bestellen op dekamarkt.nl/dekagebak en ophalen in de winkel. 

Moet ik producten die wekelijks op mijn boodschappenlijst staan steeds opnieuw opzoeken?

Nee, dat hoeft niet. Ga hiervoor naar jouw account en dan naar het menu ‘’Eerdere bestellingen’’. Daar staan eerder geplaatste en geleverde bestellingen. Hier kun je producten van de vorige bestelling opnieuw (met één klik of per product) op je huidige boodschappenlijst plaatsen.

 

Je kunt ook producten opslaan door ze op jouw voorkeurslijst te zetten en deze vervolgens toevoegen aan jouw boodschappenlijst.

Wat houdt jullie versgarantie in?

Dit houdt in dat jouw bestelde boodschappen worden afgeleverd met een goede houdbaarheid. Wij verzamelen met de grootste zorg jouw gegarandeerd goede, verse producten. Lees hier alles over onze versgarantie. Bekijken hoe wij jouw boodschappen verzamelen? Bekijk dan de video

Hoe kan ik bij vragen en opmerkingen over mijn bestelling contact opnemen?

Indien je vragen of opmerkingen hebt over jouw bestelling, kun je telefonisch contact opnemen met onze klantenservice. Je kunt onze klantenservice bereiken via 088- 313 5555.

Alle overige vragen en opmerkingen kun je per e-mail melden via het contactformulier op deze website. Wij doen vervolgens ons uiterste best uw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.

 

Waar kan ik eerdere bestellingen terugvinden?

Deze vind je terug in de Mijn DekaMarkt omgeving onder het menu ‘Eerdere bestellingen’.

 

 

Hoe wijzig ik mijn bestelling?

Op de website:

 

  • Log in met jouw DekaMarkt account
  • Ga naar “Eerdere bestellingen” in jouw account
  • Klik op “Bekijk bestelling”
  • Klik op “Bestelling aanpassen”
  • De boodschappen worden nu teruggezet in jouw winkelmand. Je kunt nu producten aanvullen en eventueel het bezorgmoment wijzigen.
  • Ben je klaar met wijzigen? Klik dan op “Bestelling aanpassen” in jouw winkelmand.
  • Klik hierna op “Bevestig bestelling”. Pas na deze laatste stap is jouw bestelling definitief gewijzigd.
  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail van jouw wijziging.

 

Let op, als jouw bestelling de status ‘In behandeling’ heeft kun je deze helaas niet meer wijzigen.

 

Op de app:

 

  • Log in met jouw DekaMarkt account
  • Ga naar “Eerdere bestellingen” in jouw account
  • Klik op “Bestelling aanpassen”
  • De boodschappen worden nu teruggezet in jouw winkelmand. Je kunt nu producten aanvullen en eventueel het bezorgmoment wijzigen.
  • Ben je klaar met wijzigen? Klik dan op “Bestelling aanpassen” 
  • Klik hierna op “Bevestig bestelling”. Pas na deze laatste stap is jouw bestelling definitief gewijzigd.
  • Je ontvangt een bevestiging per e-mail van jouw wijziging.
Waarom kan ik geen slijterij artikelen bestellen?

Sinds 1 juli 2021 is de nieuwe alcoholwet ingegaan. Hierdoor is sterke drank niet meer leverbaar via de bezorgservice. In onze Dekamarkt winkels met een slijterij verkopen we wel sterke drank.

Wat zijn de kosten van thuisbezorgen?

De kosten hiervan liggen tussen de €2,95 en €4,95*.

*De kosten zijn afhankelijk van meerdere factoren, onder andere het moment waarop je jouw boodschappen wilt laten bezorgen.

Bij het bezorgen van jouw ongekoelde boodschappen gebruiken wij klapkratten. Hiervoor rekenen wij 5 euro per klapkrat. Deze kun je bij de volgende levering meegeven aan de bezorger. De bezorger verrekent het statiegeld met je order.
Lege flessen mag je ook aan onze bezorger meegeven. De bezorger zal het totaal bedrag aan statiegeld aftrekken van de order. Omdat onze bezorgers geen contant geld bij zich hebben, kan dit niet meer zijn dan het totaal bedrag van de bestelling. Het kan voorkomen dat de bezorger niet alle kratten mee kan nemen, dit is afhankelijk van de ruimte in de bus.

Hoe kan het dat de prijs op mijn boodschappenlijstje verschilt van wat ik uiteindelijk moet betalen?

Verschillende factoren hebben invloed op de prijs die je uiteindelijk voor jouw bestelling betaalt.

 

  1. Bijvoorbeeld het exacte gewicht van groente en fruit uit jouw bestelling. Wij doen ons best om exact het gewenste gewicht af te leveren, maar deze kan iets afwijken. Wij berekenen dus altijd de prijs van het daadwerkelijk geleverde gewicht.
  2. Ook kan de prijs verschillen door het verschil in bestelmoment en aflevermoment. Onze aanbiedingen gelden namelijk op het moment van bezorging, niet op het tijdstip waarop je besteld. Aanbiedingen van de huidige actieweek gelden dus niet als je een aflevermoment kiest in de week erna. Hierdoor kan de prijs op jouw boodschappenlijstje tijdens het bestellen verschillen van de prijs die je daadwerkelijk betaalt bij afleveren. 
  3. We weten van tevoren ook nog niet hoeveel rode klapkratten we nodig hebben om jouw bestelling in te verzamelen. Voor de klapkratten rekenen we statiegeld. We verrekenen dit ook pas bij het afleveren aan de deur, daardoor kan het te betalen bedrag dus hoger worden.
  4. Het kan zijn dat je emballage mee terug hebt gegeven, daardoor valt het te betalen bedrag dus lager uit.

 

Meteen nadat je boodschappen zijn bezorgd krijg je een e-mail van ons met jouw digitale kassabon. Hierin vindt je de details van wat jij uiteindelijk hebt betaald. 

Waarom wordt mijn kortingscode niet verwerkt?

Vaak gaat het om één van de volgende foutmeldingen:

 

  1. Deze kortingscode is onbekend.
    Misschien is de code niet juist overgenomen of bevat deze een tikfout. Probeer dan nogmaals de code in te tikken. Soms wordt de letter O met het cijfer 0 verwisseld.
  2. De korting is niet verwerkt.Dan voldoet de bestelling niet aan de gestelde voorwaarden. Sommige codes zijn bijvoorbeeld alleen geldig bij een minimale bestelwaarde of bij specifieke artikelen. Voorbeeld: Gratis bezorging bij een bestelling boven de 70 euro met kortingscode XXXX. 


Mocht je vragen hebben hierover, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice op 088-3135555.

Kan ik een bezorgmoment reserveren?

Als je begint met het maken van jouw bestelling, selecteer je een bezorgmoment. Wij reserveren dit bezorgmoment voor 2 uur. Zodra de bestelling is bevestigd wordt het bezorgmoment definitief. Als je jouw bestelling gaat wijzigen blijft uiteraard het eerder geselecteerde bezorgmoment voor jou beschikbaar. Dit is ook de reden waarom je als eerste stap een bezorgmoment moet kiezen.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

Het annuleren van de bestelling kun je doen door naar jouw account te gaan en vervolgens naar ‘Eerdere bestellingen’.  Als je bestelling nog openstaat, klik dan op ‘Bekijk bestelling’ en vervolgens op ‘Bestelling annuleren’. Als je de annulering bevestigd hebt, krijg je hiervan een bevestiging opgestuurd. Zodra je bestelling in behandeling is, kun je deze niet meer annuleren. 

Waar vind ik mijn voorkeurslijst?

Bij het online bestellen van je boodschappen heb je de mogelijkheid om producten op je voorkeurslijst te plaatsen. Dit doe je door op het ‘hartje’, dat getoond wordt bij ieder product, te klikken. Zo kun je jouw favoriete producten altijd terugvinden en vanuit daar nog gemakkelijker op je boodschappenlijst plaatsen. Je vindt jouw voorkeurslijst door te klikken op het ‘profiel icoontje’ naast de zoekbalk. In deze ‘Mijn DekaMarkt’ omgeving vind je direct je accountgegevens en je bestelhistorie.

 

 

Voordat ik kan bestellen worden een aantal persoonlijke gegevens van mij gevraagd. Waarom is dat?

Wij hebben deze gegevens nodig voor het verwerken van jouw bestelling. Zo vragen wij het afleveradres. Ook vragen wij je leeftijd. Dit in verband met de levering van alcohol. Bij bevestiging van jouw bestelling, ontvang je een e-mail. Daarvoor hebben wij jouw e-mailadres nodig. Klantgegevens worden nooit aan derden verkocht of verhuurd. Meer informatie hierover vind je in het privacy statement. 

Hoe vind ik mijn producten?

Via de zoekfunctie

Om producten te vinden via onze zoekfunctie, voer je simpelweg in de zoekbalk een woord of een deel van het woord in dat overeenstemt met het product dat je zoekt. Klik vervolgens op het vergrootglas aan de rechterkant van de zoekbalk en je krijgt een lijst met producten uit ons assortiment die overeenstemmen met jouw zoekwoord.

 

Via de afdelingen

Dit is de meest gebruikelijke manier om boodschappen te doen, het benadert de traditionele winkelstructuur. Je kiest een afdeling, vervolgens kies je een hoofdgroep, welke je nog kunt filteren op schap of merk.